Aanmelden
Hoe kan ik mij aanmelden?
U kunt zich aanmelden door het contactformulier in te vullen. U wordt dan zo spoedig mogelijk gebeld voor een afspraak.
Inkomen
Ik krijg het verzoek van de belastingdienst om mijn akkoord te geven voor het wijzigen van mijn rekeningnummer. Wat moet ik doen?
Zodra u bij ons onder bewindvoering staat verzoeken wij de belastingdienst om het rekeningnummer te wijzigen. Ter controle is het wellicht verstandig voordat u tekent om ons even te bellen/mailen om te verifiëren of het aangegeven rekeningnummer wel klopt.
Mijn inkomen is niet op mijn bankrekening gekomen. Wat is er aan de hand?
Zodra u bij ons onder bewindvoering staat verzoeken wij uw werkgever en/of uitkeringsinstantie om het rekeningnummer te wijzigen. Wellicht is het inkomen al bij ons binnen gekomen. Zodra dit de eerste keer gebeurt, dan nemen wij gelijk contact met u op, zodat u weet dat wij kunnen starten met het beheer.
Mijn weekgeld staat niet op mijn rekening, hoe kan dat?
Het weekgeld maken wij standaard over op de maandag. Het is aan de verwerking van de bank hoe snel dit op uw rekening staat. Meestal is dit al in de ochtend, maar kan soms ook pas in de middag komen. Weekgeld kan alleen uitgekeerd worden wanneer alle vaste lasten betaald kunnen worden.
Overzichten
Hoe kan ik controleren wat jullie maandelijks met mijn geld doen?
U krijgt van ons in de eerste week van de nieuwe maand, op dinsdag, een overzicht van alle betalingen. Hierop kunt u controleren welke betalingen wij voor u hebben verricht. Deze kunt inzien in Onview. Heeft u moeite om de gegevens digitaal in te zien, of wenst u deze te ontvangen per post? Stuur ons dan een email.
Wijzigingen
Kan ik bij bewindvoering mijn bestaande bankpas behouden?
De bewindvoerder vraagt een beheerrekening en een leefgeld rekening aan. Van de leefgeld rekening krijgt u een bankpas en pincode toegestuurd waar u uw leefgeld op gestort krijgt. De bewindvoerder zal de bestaande rekeningen proberen op te zeggen, zodat er geen roodstanden kunnen ontstaan.
Toeslagen wijzigen of stopzetten
Iemand die in aanmerking komt voor de toeslagen van de Belastingdienst is zelf verantwoordelijk om wijzigingen door te geven. Wijzigingen of stopzettingen kunnen bij de Belastingdienst worden doorgegeven via Mijn Toeslagen op www.toeslagen.nl of door te bellen met de BelastingTelefoon 0800-0543.
Post
Als ik voor bewindvoering kies, komt er dan ook een postblokkade?
Als u voor bewindvoering kiest dan zal er geen postblokkade komen. U krijgt nog gewoon kaartjes van familie en vrienden. Wel zorgen wij er voor dat alle financiële post bij ons binnen komt, zodat u wordt ontzorgt.
Ik krijg een rekening binnen van een vaste last die wel in het budgetplan staat. Hoe kan dit?
Zodra u bij ons onder bewind staat sturen wij naar alle instanties die vermeld staan op het budgetplan een brief met het verzoek de post naar ons te sturen. Het kan soms voorkomen dat instanties deze brief niet hebben ontvangen of nog niet hebben behandeld. Als u de post naar ons doorstuurt zullen wij de desbetreffende instantie nogmaals verzoeken de post naar ons door te sturen. Let wel op, er zijn enkele instanties die de post altijd naar uw eigen adres sturen. Hierbij kunt u denken aan bijvoorbeeld het CJIB (inzake boetes).
Ik krijg een rekening binnen die niet vermeld staat op het budgetplan. Wat moet ik hiermee doen?
Het kan altijd zijn dat u nog bepaalde eenmalige rekeningen ontvangt. Dit zijn de zogenaamde incidentele uitgaven, denk bijvoorbeeld aan een bestelling op internet. Wij verzoeken u zoveel deze rekeningen zelf te betalen. Indien dit niet mogelijk is, dan kunt u altijd in overleg treden met de bewindvoerder hoe deze rekening betaalt dient te worden.
Ik krijg een brief van de deurwaarder. Wat moet ik hiermee doen?
Deze moet u altijd naar ons doorsturen. Wij zullen dan voor u kijken naar de ernst van de situatie en zo nodig in overleg met u naar een oplossing zoeken.
Afsluitingen
Ik word afgesloten van gas en elektra. Wat moet ik nu doen?
Indien u aan ons doorgeeft wanneer u wordt afgesloten, dan zullen wij ervoor zorgen dat er met spoed een nieuwe leverancier komt.
Ik word afgesloten van het water. Wat moet ik nu doen?
U dient zo spoedig mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen dan kijken of het mogelijk is van uw budget om de rekening te betalen
Ik word afgesloten van mijn internet en/of televisie. Wat moet ik nu doen?
Het staat u vrij om een andere leverancier te zoeken, geef dit echter wel aan ons door. Eventueel kunnen wij u ook adviseren voor een goede en betaalbare leverancier.
Opmerkingen
Hoe kan ik een suggestie doorsturen?
Wij zijn altijd bezig om onze dienstverlening aan te passen aan de situatie van onze klanten. Wij zijn altijd geïnteresseerd in suggestie hoe wij nog beter onze dienstverlening op uw situatie kunnen aanpassen. Indien dit mogelijk is binnen onze processen, dan zullen wij dit zeker oppakken. U dient dit verzoek te versturen naar ons postadres.
Ik wil graag een klacht melden. Hoe kan ik dit het beste doen?
Op onze website hebben wij een Klachtenformulier Indien u deze invult zullen wij zo spoedig mogelijk actie ondernemen om uw klacht af te handelen.